Bolets de pagament…

Máquina expendedora de tiquets en Saravilló (Huesca) Pista 3,0 € Bolets 6,0 €

Se va acercando la fecha en que pondrá en marcha el proyecto y de momento ni se han dignado a escuchar a los aficionados... Pero es que los aficionados boletaires, también vamos muy lentos… Hasta que nos encontremos de morros con todo este pastel ¿No responderemos?

En la Vall d’Aran ya ha comenzado una polémica y rocambolesca regulación, que solo permitirá recoger setas a los residentes y personas que pernocten allí… ¿Qué pasaría si el resto de comarcas hiciesen lo mismo?

La recol·lecció regulada de bolets en boscos de titularitat de la Generalitat ja no serà exclusiva de Poblet, sinó que el boletaire del Ripollès, així com dels parcs naturals de l'Alt Pirineu i els Ports, zones de gran tradició micològica, també haurà de portar a sobre el carnet del boletaire a partir de la pròxima temporada.

Els preus del carnet els establirà cada zona en funció del nombre d'hectàrees i la classe de bolets que hi proliferen. Tot apunta que seran més cars que el permís que es necessita per recol·lectar bolets en el paratge natural de Poblet. En aquests boscos de la Conca de Barberà, el boletaire paga 10 euros per temporada i tres si només hi va un dia, encara que si és un veí de la zona el preu es redueix a un únic euro. L'entrada dóna dret a recollir tres quilos de bolets al dia per persona.

Queixes dels aficionats

No obstant, la Federació de Boletaires de Catalunya rebutja la quota perquè la considera «injusta». Denuncia que es tracta d'una mesura amb finalitats recaptatòries i proposa que l'autorització s'apliqui solament a les persones que recol·lecten bolets amb fins comercials. «No ens sembla bé que tots hàgim de pagar el mateix si no tots ens aprofitem de la mateixa manera del bosc», afirma el president de l'associació, Enric Gràcia.

¿Vamos por este camino… Protección o negocio?