Què és una Associació?

És la unió d'un grup de persones que s'uneixen per defensar uns interessos comuns, com ara els seus drets. A més també pot prestar serveis (punts d'informació, assessorament, etc.) I realitzar activitats. Té capacitat jurídica pròpia i per tant pot accedir a subvencions i ajudes d'institucions públiques i privades.

Per què crear una associació?

Són també molts els motius que hi ha per constituir una associació legal de boletaires, però el principal és la unió per a una millor defensa dels nostres drets i interessos. A més no s'entendria una associació que no organitzarà activitats i prestarà serveis als seus associats.

Objectius i fins de l'associació de Boletaires

Els fins d'una associació de Boletaires no estan legislats actualment com a tals i encara que poden ser ampliats almenys han de ser aquests:

1_ Expressar l'opinió dels socipel que afecti la seva situac en el desenvolupament de la seva activitat o afició.

2_ Col·laborar en la tasca educativa dels seus associats i en activitats divulgatives complementàries de la societat.

3_ Promoure la participació delsocis en elsòrgans rectors de l'associació.

4_ Realitzar activitats culturals, esportives, de treball en equip i de lleure relacionades a la seva afició.

5_ Facilitar l'exercici dels drets dels Boletaires reconeguts en la legislació vigent.

6_ Promoure federacions i confederacions d'acord amb la legislació vigent.

7_ Qualsevol altra finalitat determinada i lícita prevista en elEstatuts, sempre que resulti compatible amels anteriors

Què fan les associacions?

Una associació de Boletaires pot fer moltes coses com per exemple:

8_ Defensar els drets dels seus associats.

9_ Organitzar excursions i sortides al camp.

10_ Organitzar als boletaires per realitzar una protesta o reclamació.

11_ Crear serveis d'informació sobre activitats i esdeveniments relacionats amb la seva afició.

12_ Assessorar als Boletaires.

La importància d'unir-se

Igual que és important que els Boletaires ens unim per defensar millor els nostres drets, és important que les associacions s'uneixin en organitzacions d'àmbit superior com seria el cas de Xarxa (Federació d'Entitats Boletaires i Micològiques de Catalunya)

Les decisions importants vénen des del govern estatal o l'autonòmic que no estan per la tasca de rebre a totes les associacions de Boletaires i és vital que tinguem unes organitzacions fortes que ens representes a tots davant seu.