Formulari d' Accés

Ultims Comentaris

Usuaris Online

No

Per a tots els boletaires que vulguin...

Hola estimats amics !!

L'Associació Boletaire Independent, es prepara per a una nova temporada de bolets i per a això necessitem del suport de tots els boletaires.

S'obren tant el període de renovació, com el de registre, de tots els socis que vulguin participar en aquest projecte. Recordar que l'any passat, no es van cobrar les quotes als socis que anteriorment ja havien pagat la quota de la federació ...

El preu de la renovació, de la mateixa manera que el de registre, són tan sol 6.0 € i s'hauran d'abonar mitjançant transferència, al compte de l'Associació ...

BANC de SABADELL...

Per a tots els boletaires que vulguin registrar-se i ser socis, només han d'omplir el formulari que apareix a continuació, clicant a l'enllaç, he igualment fer una transferència al número de compte indicat.

Per donar-se d'alta:

Un cop omplert el formulari amb totes les dades que se sol·liciten, cliqueu a la casella ENVIAR, a baix a l'esquerra. Un cop enviat el formulari, rebran un correu indicant-los el registre adequat de la seva sol·licitud.

Moltes gràcies amics !!

----------------------------------------------------------------------------------------------

Leer más Comentario (0) Impresiones: 389

Leer más Comentario (0) Impresiones: 333

Una bona notícia. Biodiversitat i els Parcs Naturals es reagrupen amb la direcció general de polítiques ambientals

Volem informar de la bona notícia que la reestructuració del govern de la Generalitat ha provocat que es complís el punt 3 de la demanda de la Declaració en defensa del Patrimoni Natural de Catalunya.

3.    Reagrupar les competències sobre gestió i planificació del patrimoni natural amb la resta de competències ambientals en un únic departament responsable de les polítiques ambientals, i de caràcter transversal. D’aquesta manera, l’acció política sobre el patrimoni natural es podria coordinar millor amb les diferents polítiques sectorials que hi incideixen i que, sovint, se’n beneficien.

Leer más Comentario (0) Impresiones: 820

Comunicat oficial de l'Associació Boletaire Independent:

Opinió personal del seu president

L'Associació s'oposa al pagament del “carnet boletaire", per considerar que aquest, no s'ajusta en res, a les pretensions que aquesta associació té sobre el conjunt de boletaires del país.

Nosaltres pensem, que la nostra activitat s'hauria de considerar com una afició cultural Nacional de Catalunya, i per tant hauria d'estar protegitegida. Per davant d'altres interessos que sobre el sector, puguin tenir alguns propietaris forestals o d’altres. És educant i conscienciant tots els boletaires que s'hauria d'actuar. I de fet és el que venim fent nosaltres, amb més de 3.300 membres en el grup de l'Associació i amb més de 8.000 persones en el grup Bolets, tots ells del Facebook...

No estem disposats a pagar per pagar, sense que abans nos digui molt clarament, a què es destinaran els recursos que nosaltres aportaríem i que avantatges obtindríem del suposat "carnet boletaire". Considerem que nosaltres, per realitzar una afició cultural tradicional dins del nostre territori, no hem de contribuir ni mantenir beneficis, que els propietaris forestals haurien d'arribar per altres mitjans, i que d'altra banda serien ficticis, si no és que pretenen carregar a l'Administració, tots els costos de vigilància i control d'aquest carnet.

Leer más Comentario (0) Impresiones: 3112

INFORME SOBRE EL PLA DEL GOVERN DE LA GENERALITAT PER DESMANTELLAR LA XARXA D’ESPAIS NATURALS PROTEGITS CATALANS.

Aquest informe, elaborat per l’equip tècnic del GEPEC-EdC, pretén fer un anàlisis de la situació actual dels Espais Naturals de Protecció Especial (ENPE) a Catalunya i desemmascarar el pla orquestrat pel Govern de la Generalitat per tal de desmantellar l’actual xarxa d’espais naturals protegits del País.
Aquest pla, que ja fa uns pocs anys que s’ha posat en marxa, ha assolit actualment el seu punt àlgid amb la recent aprovació del “Pla de gestió dels espais naturals de protecció especial de Catalunya 2015-2020”.

Consultar l’informe complet:

150507_Inf_Desmantell-ENPE (1)

Destaquem de l’informe:

Leer más Comentario (0) Impresiones: 1030

Informació urgent sobre la darrera agressió: Turó de l'Home

COORDINADORA PER A LA SALVAGUARDA DEL MONTSENY

Finalment ho han fet. Mig d'amagat i en plena canícula, quan saben positivament que ens trobaran dispersos, o de vacances. «Aquest projecte no es farà si no hi ha consens al territori», això afirmava l'exdiputat Joan Ignasi Puigdollers el març de 2014. Doncs ja ho han fet! Sense el més mínim intent de contrastar-lo amb la societat civil d'aquesta muntanya. Els calia evitar les opinions contràries, les crítiques o les protestes. Han trigat vuit mesos en gastar-se els 150.000€, dels nostres diners, que la Diputació de Barcelona els va regalar. Però, finalment, ja tenen els seus Document Inicial Estratègic Pla Especial Urbanístic: Centre de Referència de la Meteorologia  a Catalunya (CRMC) i l'Avanç del Pla Especial Urbanístic Autònom pel turó de l'Home. Atenció, que no us enganyin aquests títols tant espectaculars! En realitat, es tracta d’acabar amb les normatives de protecció del massís, per tal de poder especular amb la natura que hi conté.

Ells han estat preparant curosament el seu projecte durant dos anys, i ara pretenen que la ciutadania presentem les nostres al·legacions en un mes. A això en diuen treballar amb transparència!

Llegir més:

Leer más Comentario (0) Impresiones: 843

Nace la red de bosques intocables de Catalunya

El departament de Agricultura y Medio Natural dejará 154 masas forestales sin talar para consolidar los bosques centenarios | Acciónatura, que activó la campaña, ve insuficiente el plan y pide que se compense a los propietarios.

Antonio Cerrillo

Los bosques centenarios tendrán una oportunidad de pervivencia en Catalunya. Las campañas emprendidas por las organizaciones medioambientales empiezan a dar sus frutos. El Departament d'Agricultura tiene previsto crear una red de reservas de bosques que se dejarán a su evolución natural, de forma que estos enclaves sólo podrán ser destinados a su plena preservación sin interferencia del hombre. Es un intento de suplir la ausencia de bosques vírgenes.

Los bosques intocables mejoran la biodiversidad (sobre todo a partir de la madera muerta), y, además de los valores sociales y ambientales, tienen destacadas funciones terapéuticas y espirituales. Igualmente, ven aumentadas las posibilidades de obtener ingresos por el turismo de naturaleza.

Leer más Comentario (0) Impresiones: 1012